- Les TIC s'han de treballar en tots del camps de l'Educació obligatòria, ja que el Tractament de la Informació i la Competència Digital són considerades competències bàsiques dins del currículum educatiu (vegeu l'article 19.2 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana).
- Són un instrument molt útil dins de la comunitat educativa, ja que són un intrument didàctic molt valuós que ajuda en la consecució de totes les competències.
- Serveixen com a eina per al professorat: materials, apunts, fitxes i fins i tot gestió acadèmica.
- Gràcies a aquestes eines, els alumnes en finalitzar l'Educació Obligatòria són capaços de: cercar, obtenir, processar la informació i transformar-la en coneixement. A més aprenen a realitzar treballs individuals i en equip, així com a seleccionar la informació més adaptada a les seves necessitats educatives.
- Pel que fa a l'àrea de Coneixement del Medi, el currículum fa referència al fet que s'han d'utilitzar de forma progressiva i sistemàtica els procediments de recerca, selecció i anàlisi de la informació a través de mètodes tradicionals (enciclopèdies, llibres...) i l'ús de les tecnologies de la informació (Internet, audiovisuals...) en tots els cicles de l'Educació Primària.
- Objectius del cicle Superior de Primària: l'apartat 15 reforça explícitament l'ús de les TIC com a instrument d'informació i aprenentatge, encara que després en la seva avaluació no diu directament que s'hagin de tenir en compte.
Enllaços d'interés:
No hay comentarios:
Publicar un comentario