jueves, 14 de octubre de 2010

Cinc idees clau sobre la competència digital

  1. Les TIC s'han de treballar en tots del camps de l'Educació obligatòria, ja que el Tractament de la Informació i la Competència Digital són considerades competències bàsiques dins del currículum educatiu (vegeu l'article 19.2 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana).
  2. Són un instrument molt útil dins de la comunitat educativa, ja que són un intrument didàctic molt valuós que ajuda en la consecució de totes les competències.
  3. Serveixen com a eina per al professorat: materials, apunts, fitxes i fins i tot gestió acadèmica.
  4. Gràcies a aquestes eines, els alumnes en finalitzar l'Educació Obligatòria són capaços de: cercar, obtenir, processar la informació i transformar-la en coneixement. A més aprenen a realitzar treballs individuals i en equip, així com a seleccionar la informació més adaptada a les seves necessitats educatives.
  5. Pel que fa a l'àrea de Coneixement del Medi, el currículum fa referència al fet que s'han d'utilitzar de forma progressiva i sistemàtica els procediments de recerca, selecció i anàlisi de la informació a través de mètodes tradicionals (enciclopèdies, llibres...) i l'ús de les tecnologies de la informació (Internet, audiovisuals...) en tots els cicles de l'Educació Primària.
  • Objectius del cicle Superior de Primària: l'apartat 15 reforça explícitament l'ús de les TIC com a instrument d'informació i aprenentatge, encara que després en la seva avaluació no diu directament que s'hagin de tenir en compte.
Enllaços d'interés:

No hay comentarios:

Publicar un comentario